Marka PEUGEOT kontynuuje ofensywę elektryfikacji swojej gamy samochodów osobowych. PEUGEOT RIFTER z napędem w 100% elektrycznym debiutuje na polskim rynku.
Nowy PEUGEOT e-RIFTER zachowuje wszystkie atuty wersji spalinowych, nie traci nic ze swych zalet użytkowych i umożliwia bezemisyjną jazdę w strefach ograniczonego ruchu w centrach miast. Oferuje przestronne i technologicznie zaawansowane wnętrze, wyposażone w nowy cyfrowy PEUGEOT i-Cockpit®.
„Marka PEUGEOT konsekwentnie i w szybkim tempie realizuje projekt elektryfikacji swojej gamy proponując kolejne modele w 100% elektryczne. Po e-208 i e-2008 (elektrycznych wersjach europejskich bestsellerów), e-Travellerze oraz elektrycznych wersjach modeli dostawczych: e- Expercie i e-Boxerze, na polski rynek trafia kolejna świetna propozycja dla klientów, którzy przy wyborze odpowiadającego im modelu chcą mieć szeroki wybór układów napędowych bez konieczności pójścia na kompromis jeśli chodzi o funkcjonalność i styl.” – mówi Paweł GAWRYLUK, dyrektor marki PEUGEOT w Polsce
W 100% elektryczny napęd – Ready for full Electric action
Nowy PEUGEOT e-RIFTER, zaprojektowany na modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) oferuje w 100% elektryczny silnik o maksymalnej mocy 100 kW i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym od momentu rozruchu, który zapewnia natychmiastową reakcję na wciśnięcie pedału gazu, bez wibracji, hałasu, konieczności zmiany biegów, zapachu spalin i oczywiście bez emisji CO2.
Elektryczny zespół napędowy (silnik elektryczny i falownik oraz ładowarka z przetwornicą prądu stałego na prąd zmienny) jest podobna do zamontowanej w modelu PEUGEOT e-TRAVELLERZE. Podobnie jak w przypadku tego modelu, została zmodyfikowana przekładnia redukcyjna, aby spełnić potrzeby użytkowników pojazdów użytkowych w zakresie ładowności.
Osiągi w trybie POWER są następujące (dane w trakcie homologacji):
– prędkość maksymalna: 130 km/h,
– przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11,2 s,
– przyspieszenie od 80 do 120 km/h: 8,9 s.
Tryby ładowania
Tryby ładowania akumulatora 50 kWh są zróżnicowane i dostosowane do różnych sytuacji w codziennym użytkowaniu samochodu. Możliwe jest ładowanie na wiele sposobów: w domu, w miejscu pracy lub ze stacji publicznych:
– z gniazda standardowego (8A):pełne naładowanie akumulatora w ciągu 31 h,
– ze wzmocnionego gniazda (16A): pełne naładowanie akumulatora w 15 h,
– ze stacji Wall Box 7,4 kW: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 7,5 h prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 7,4 kW,
– z urządzenia Wallbox o mocy 11 kW: pełne naładowanie w 5 h za pomocą trójfazowej ładowarki pokładowej (11 kW),
– ze stacji szybkiego ładowania – układ chłodzenia akumulatora pozwala na zastosowanie ładowarek o mocy 100 kW i naładowanie do 80% pojemności w ciągu 30 minut.