Produkcja ostatniego nowego modelu Audi z silnikiem spalinowym rozpocznie się za cztery lata, a od roku 2026 cztery pierścienie będą wprowadzać na światowe rynki nowe modele napędzane wyłącznie energią elektryczną.
W ramach strategicznej transformacji firma przyspiesza przejście na e-mobilność, w związku z czym do roku 2033 koncern z Ingolstadt będzie stopniowo wycofywał się z produkcji silników spalinowych. Najpóźniej do roku 2050 Audi chce osiągnąć zerową emisję netto.
„Dzięki sile naszych innowacji oferujemy zindywidualizowane, zrównoważone i neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla opcje mobilności” – powiedział na konferencji Fundacji na Rzecz Neutralności Klimatycznej Marcus Duesmann. „Nie wierzę w sukces zakazów. Wierzę w sukces techniki i innowacji.” O dokładnym terminie zaprzestania produkcji silników spalinowych w Audi ostatecznie zadecydują klienci i przepisy prawne.
Koncern spodziewa się, że popyt na samochody z silnikami spalinowymi w Chinach utrzyma się również po roku 2033, stąd w tamtejszych fabrykach może zostać utrzymana produkcja tego typu pojazdów z przeznaczeniem na rynek lokalny. Jednocześnie Audi znacznie poszerzy swoją ofertę modeli w pełni elektrycznych. Dzięki nowym modelom e-tron GT, RS e-tron GT, Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron, Audi już w tym roku wprowadzi na rynek więcej samochodów elektrycznych niż modeli z silnikami spalinowymi. Do roku 2025 marka zamierza mieć w swoim portfolio ponad dwadzieścia e-modeli. „Przyjęte przez nas plany to jasno nakreślona droga do zdecydowanego i mocnego przejścia do ery mobilności elektrycznej. Wysyłamy sygnał, że Audi jest już na to gotowe” – dodał Marcus Duesmann.
Kluczowe znaczenie dla rozwoju e-mobilności i jej akceptacji przez społeczeństwo ma także rozbudowa ogólnodostępnej infrastruktury ładowania oraz odnawialnych źródeł energii. Audi aktywnie angażuje się w obu tych obszarach. Przed kilkoma tygodniami cztery pierścienie zaprezentowały pilotażowy projekt Audi charging hub: autorskie rozwiązanie ładowania premium z systemem rezerwacji i przestrzenią, w której użytkownik może wygodnie poczekać na koniec ładowania swego samochodu. Ponadto koncern z Ingolstadt nawiązał współpracę z dostawcami energii w celu wspólnego wspierania rozwoju odnawialnych źródeł energii.
Audi będzie jednak cały czas angażować swoje moce w rozwój silników spalinowych, aż do ich ostatecznego wycofania z produkcji, udoskonalając istniejące generacje w celu osiągnięcia większej wydajności, co przyniesie duże korzyści klientom. Jedno jest pewne: „Ostatni silnik spalinowy Audi będzie najlepszym, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy” – podkreślił Marcus Duesmann.