Pierwszy pojazd typu Sports Activity Vehicle zaprojektowany od podstaw z myślą o mobilności wyłącznie elektrycznej oferuje pionierskie podejście do designu, zrównoważonego rozwoju, radości jazdy bez lokalnej emisji spalin, wszechstronności i luksusu.
Sprzedaż rozpocznie się od dwóch wariantów modelowych: BMW iX xDrive50 o mocy 385 kW/523 KM, zużyciu energii 23,0 -19,8 kWh/100 km, emisji CO2 0 g/km i zasięgu do 630 km (WLTP) oraz BMW iX xDrive40 o mocy 240 kW/326 KM, zużyciu energii 22,5 -19,4 kWh/100 km, emisji CO2 0 g/km i zasięgu do 425 km (WLTP). W późniejszym terminie pojawi się BMW iX M60 o mocy ponad 440 kW (600 KM) ze szczególnie dynamicznym napędem na wszystkie koła, o zużyciu energii w cyklu mieszanym 21,6 kWh/100 km i emisji CO2 0 g/km (prognozy na podstawie aktualnego stanu rozwoju).
Technologia napędów BMW eDrive piątej generacji obejmująca wysoce zintegrowaną jednostkę napędową z silnikiem elektrycznym, elektroniką mocy i skrzynią biegów oraz najnowszymi ogniwami akumulatorowymi. Układ napędowy generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 765 Nm w BMW iX xDrive50 i 630 Nm w BMW iX xDrive40. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 4,6 s (BMW iX xDrive50), 6,1 s (BMW iX xDrive40).
Zupełnie nowa architektura wnętrza. Cały samochód zaprojektowany od wewnątrz na zewnątrz. Luksusowa atmosfera dzięki dużej ilości miejsca, płaskiej desce rozdzielczej, nowo zaprojektowanym fotelom ze zintegrowanymi zagłówkami, wyjątkowo dużemu opcjonalnemu szklanemu dachowi panoramicznemu z elektrochromatycznym zaciemnianiem. Eliminacja tunelu środkowego daje dodatkowe miejsce na nogi, a także miejsce na schowki oraz konsolę środkową w stylu szlachetnego mebla.
Wprowadzenie na rynki na całym świecie rozpocznie się w listopadzie 2021 roku.