W Factory 56, w zakładach Mercedesa w Sindelfingen, rozpoczęło się wytwarzanie elektrycznej limuzyny EQS. Produkcja modelu, pierwszego montowanego tam auta w 100% na prąd, jest integrowana z bieżącymi pracami fabryki.
Linie montażowe w Factory 56 opuszczają już Mercedes-Benz Klasy S Limuzyna w wersji ze standardowym i długim rozstawem osi oraz Mercedes-Maybach Klasy S.
Dzięki temu procesy i wyposażenie hali produkcyjnej Factory 56 można precyzyjnie dostosować do wymogów elektrycznego modelu EQS. Staje się to jasne na etapie w którym nadwozie pojazdu jest łączone z zespołem napędowym. W Factory 56 znajduje się kilka modułowych stacji, na których różne warianty układu napędowego mogą być łączone z odpowiednimi nadwoziami – a wszystko na jednej linii.
Znacząco wzrosła także efektywność produkcji – co po części wynika z wysokiego poziomu cyfryzacji. Produkcja i rozwój EQS-a bazują na nowej koncepcji, z większym udziałem technik cyfrowych oraz sztucznej inteligencji. Do koordynacji prac w fabryce służy cyfrowy ekosystem MO360, którego zadaniem jest zapewnienie najlepszego możliwego wsparcia pracownikom Factory 56 – a jest ich ponad 1500. Ważną rolę odgrywają też odpowiednie kwalifikacje, zwłaszcza w zakresie technik wysokonapięciowych. Z tego względu osoby pracujące przy produkcji samochodów przeszły szeroko zakrojone szkolenia.
Markus Schäfer, członek zarządów Daimler AG i Mercedes-Benz AG odpowiedzialny za badania w Grupie Daimler oraz dyrektor operacyjny Mercedes-Benz Cars: „EQS – nasza nowa, całkowicie elektryczna limuzyna, zgodniez WLTP dysponująca 770-kilometrowym zasięgiem – wyznacza nowe standardy. Jednocześnie ucieleśnia zrównoważony rozwój w całym łańcuchu wartości: od etapu projektowania poprzez zakupy, produkcję i proces ładowania aż po recykling. Jest zatem kamieniem milowym na drodze do realizacji naszej strategii Ambition 2039, w ramach której Mercedes-Benz intensywnie pracuje nad flotą nowych aut neutralnych pod względem emisji CO2”.
Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz AG odpowiedzialny za produkcję i zarządzanie łańcuchem dostaw: „Przyszłość naszej globalnej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz zaczyna się właśnie od produkcji EQS-aw Factory 56. To przyszłość neutralna pod względem emisji CO2, zrównoważona, w pełni cyfrowa, skomunikowana i wysoce elastyczna. Rozpoczęcie budowy EQS-a stanowi punkt kulminacyjny naszej bezprecedensowej inicjatywy w segmencie aut elektrycznych w obszarze ich produkcji. W 2022 r. w siedmiu lokalizacjach na trzech kontynentach będzie wytwarzanych łącznie osiem elektrycznych samochodów Mercedes-EQ”.
Ergun Lümali, szef rady zakładowej fabryki Mercedes-Benz w Sindelfingen: „EQS to kolejny znaczący sygnał ze strony Sindelfingen. Cztery lata temu, wraz z dalszą ewolucją porozumienia »Zukunftsbild Sindelfingen 2020+« (z niem. wizja Sindelfingen 2020+), nie tylko stworzyliśmy podstawy dla pierwszej w pełni elektrycznej luksusowej limuzyny z gwiazdą, ale i nakreśliliśmy przyszłość naszych pracowników oraz zakładów Sindelfingen. Entuzjazm klientów dla naszych doskonałych produktów to owoc oddanej, zaangażowanej pracy naszych pracowników”.
Michael Bauer, menedżer fabryki i szef produkcji w zakładach Mercedes-Benz w Sindelfingen: „Wraz z EQS-em po raz kolejny udowadniamy przyszłą rentowność zakładu w Sindelfingen: tradycja łączy się tu z nowym rozumieniem innowacji i zrównoważonego rozwoju. Nasz kompetentny zespół pozwolił z sukcesem sfinalizować uruchomienie produkcji EQS-a w fabryce Mercedes-Benz Sindelfingen”.