Podczas wirtualnej światowej premiery Porsche zaprezentowało dziś model Taycan Cross Turismo. Tym samym producent poszerza gamę swojej pierwszej linii całkowicie elektrycznych samochodów sportowych o wszechstronny wariant uterenowiony – i kontynuuje konsekwentne dążenie w kierunku zrównoważonej mobilności. Podobnie jak sportowa limuzyna Taycan, nowy Taycan Cross Turismo korzysta z innowacyjnego napędu elektrycznego o architekturze 800 V.
Nowe, zaawansowane technicznie podwozie z napędem na wszystkie koła oraz adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym zapewnia bezkompromisową dynamikę również poza utwardzonymi drogami. Czterdzieści siedem milimetrów dodatkowej przestrzeni na głowy podróżujących na tylnych fotelach i ponad 1200 litrów przestrzeni ładunkowej, z dostępem przez dużą tylną pokrywę, sprawiają, że Taycan Cross Turismo jest pojazdem naprawdę wszechstronnym.
„W 2019 r., prezentując nasz pierwszy całkowicie elektryczny samochód sportowy, wysłaliśmy światu kluczowy sygnał” – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, podczas światowej premiery nowej, jeszcze bardziej wszechstronnej odmiany modelu Taycan. „Samych siebie postrzegamy jako pionierów zrównoważonej mobilności: najpóźniej w 2025 r. połowa wszystkich nowych pojazdów, które zamierzamy dostarczyć, będzie miała napęd zelektryfikowany – albo w pełni elektryczny, albo hybrydowy typu plug-in. W 2020 r. co trzeci spośród wszystkich samochodów, które dostarczaliśmy w Europie, miał napęd elektryczny. Przyszłość należy do elektromobilności. Wraz z premierą modelu Taycan Cross Turismo robimy kolejny duży krok w tym kierunku”.
Pełna gama Cross Turismo dostępna od samego początku
Już od chwili premiery oferowane są cztery odmiany Porsche Taycan Cross Turismo. Standardowe wyposażenie każdej z nich obejmuje akumulator Performance Plus o łącznej pojemności 93,4 kWh. Gama wariantów obejmuje:
• Taycan 4 Cross Turismo o mocy 280 kW (380 KM), moc w trybie overboost z Launch Control: 350 kW (476 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 5,1 s, prędkość maksymalna: 220 km/h, zasięg (WLTP): 389-456 km
• Taycan 4S Cross Turismo o mocy 360 kW (490 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 420 kW (571 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 s, prędkość maksymalna: 240 km/h, zasięg (WLTP): 388-452 km
• Taycan Turbo Cross Turismo o mocy 460 kW (625 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 500 kW (680 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 3,3 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, zasięg (WLTP): 395-452 km
• Taycan Turbo S Cross Turismo o mocy 460 kW (625 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 560 kW (761 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 2,9 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, zasięg (WLTP): 388-419 km
Standardem we wszystkich czterech wariantach jest zaawansowane technicznie podwozie z napędem na wszystkie koła oraz adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym. Opcjonalny pakiet Off-Road Design pozwala zwiększyć prześwit nawet o 30 mm. Oznacza to, że Taycan Cross Turismo może być również użytkowany w wymagającym terenie. Jego sprawność podczas jazdy po wyboistych drogach poprawia standardowy tryb Gravel.
Design modelu Taycan Cross Turismo jest bardzo zbliżony do wyglądu koncepcyjnego studium Mission E Cross Turismo, zaprezentowanego podczas salonu samochodowego w Genewie w 2018 r. Jego sylwetkę definiuje sportowa, opadająca ku tyłowi linia dachu, przez projektantów Porsche nazywana „flyline”. Elementy wzornictwa odwołującego się do świata off-roadu obejmują nakładki nadkoli, unikalne dolne części przedniego i tylnego zderzaka oraz progi. Z pakietem Off-Road Design nowy Taycan Cross Turismo zyskuje specjalne klapy w rogach przedniego i tylnego zderzaka oraz na końcach progów. Z jednej strony podkreślają one efektowny wygląd, z drugiej – zapewniają ochronę przed uderzeniami kamieni.
Sportowe akcesoria: nowy tylny bagażnik i rowery elektryczne Porsche
Specjalnie dla modelu Taycan Cross Turismo inżynierowie i projektanci Porsche opracowali nowy tylny bagażnik, który mieści do trzech rowerów i wyznacza standardy pod względem kompaktowych gabarytów oraz łatwości obsługi. Bagażnik ma uniwersalną konstrukcję – może służyć do przewożenia różnych typów rowerów. Jedną z innowacyjnych cech, jakie go wyróżniają, jest możliwość otworzenia tylnej pokrywy nawet z przymocowanymi rowerami. Równocześnie Porsche prezentuje dwa wysokiej klasy rowery elektryczne: eBike Sport oraz eBike Cross. Ponadczasowe wzornictwo i mocna, zrównoważona technika napędu sprawiają, że są one idealnie dopasowane do charakteru Cross Turismo.
Wprowadzenie na rynek
Nowe Porsche Taycan Cross Turismo trafi na rynek latem 2021 r. Ceny wersji Taycan 4 Cross Turismo rozpoczynają się od 436 tysięcy złotych, wersji Taycan 4S Cross Turismo – od 486 tys. zł, wersji Taycan Turbo Cross Turismo – od 668 tys. zł, a wersji Taycan Turbo S Cross Turismo – od 810 tys. zł.
Otoczenie godne samochodu high-tech
Światowa premiera nowego Porsche Taycan Cross Turismo odbyła się w Hyperbowl Studio w centrum targowym w Monachium. To nowe, spektakularne studio, łączące światy rzeczywistości i filmu. Zakrzywioną pod kątem 270 stopni ścianę LED o długości 40 m i 5,5 m wysokości połączono tu z LED-owym sufitem. Efekt: wyświetlacz o imponującej powierzchni 478 metrów kwadratowych, składający się z 70 milionów pikseli. Globalny debiut nowego modelu był transmitowany na łamach newstv.porsche.com. Relację z wydarzenia można obejrzeć na stronie w dowolnym momencie.