Jury magazynu „L’Argus” co roku przyznaje nagrody w kategoriach osiągnięć sportowych, technologii, samochodów koncepcyjnych i sukcesów rynkowych. W tegorocznej edycji jednogłośnie wyróżniono technologię Renault E-TECH Hybrid i Plug-in Hybrid.
Technologia hybrydowa E-TECH, opracowana i opatentowana przez dział konstrukcyjny Renault, łączy dwa silniki elektryczne, silnik spalinowy i pomysłową skrzynię biegów z rozwiązaniami zaczerpniętymi z Formuły 1, bez sprzęgła i synchronizatorów. Ten unikatowy system jest także owocem ponad dziesięcioletniego, bogatego doświadczenia Renault w zakresie elektromobilności.
Technologia hybrydowa Renault pozwala na jazdę po mieście w trybie elektrycznym nawet przez 80% czasu i obniżenie zużycia paliwa sięgające 40% w wersji E-TECH Hybrid. W przypadku napędu E-TECH Plug-in Hybrid możliwe jest pokonanie do 65 km w trybie elektrycznym w mieście (WLTP City) i jazda z prędkością do 135 km/h, która pozwala docenić przyjemność jazdy na silniku elektrycznym.
Wdrażając hybrydową, modułową technologię w wiodących modelach swojej gamy, Renault chce upowszechnić dostęp do napędu elektrycznego i jego zalet: ruszania z miejsca zawsze w trybie elektrycznym, szybkich reakcji, doładowywania akumulatora trakcyjnego w fazach zwalniania i hamowania, obniżonej emisji CO2, niższego zużycia paliwa. Napęd hybrydowy E-TECH, wprowadzony w 2020 roku, jest już dostępny w modelach Clio (E-TECH Hybrid) oraz Captur i Megane Grandtour (E-TECH Plug-in Hybrid). To dlatego Renault Captur jest obecnie najprzystępniejszym cenowo SUV-em plug-in z segmentu B. W 2021 roku gama modeli Renault wzbogaci się o Arkanę i Captura w wersji hybrydowej oraz Megane Grandcoupe w wersji hybrydowej plug-in.
Wykonaną w formie wałka rozrządu nagrodę odebrał Gilles Le Borgne, dyrektor ds. konstrukcyjnych Grupy Renault, w imieniu całego zespołu inżynierów, którzy pracowali nad innowacyjnym projektem.
Jestem zaszczycony, odbierając tę Nagrodę Specjalną Jury za naszą technologię hybrydową E-TECH, ponieważ jest owocem zaangażowania naszego zespołu konstruktorów, którzy pracowali nad tym projektem od niemal 10 lat. W ramach projektu złożonych zostało ponad 150 wniosków patentowych, w szczególności dotyczących kłowej skrzyni biegów, która jest kluczowym elementem innowacyjnego systemu. Ta innowacyjna technologia bardzo efektywnie obniża emisję CO2, zapewniając przy tym użytkownikom wyjątkowe doznania z jazdy – powiedział Gilles Le Borgne, dyrektor ds. konstrukcyjnych Grupy Renault