Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Aktualności

Hyundai zaprezentował elektrycznego SUV-a – model IONIQ 5

Podczas wirtualnej światowej premiery, Hyundai zaprezentował dziś model IONIQ 5, średniej wielkości elektrycznego SUV-a.

Jako pierwszy model submarki IONIQ, dedykowanej pojazdom elektrycznym (BEV), IONIQ 5 ustanawia nowe standardy w dziedzinie elektromobilności.

IONIQ 5 został zbudowany w oparciu o dedykowaną platformę Hyundai Electric-Global Modular Platform (E-GMP), dzięki czemu posiada wyjątkowe proporcje z wydłużonym rozstawem osi, innowacyjne wnętrze oraz wysoką wydajność połączoną z możliwością ultraszybkiego ładowania i funkcją Vehicle-to-Load (V2L), a także zaawansowane funkcje łączności i wspomagania kierowcy.

IONIQ 5 dostosuje się do bezkompromisowego stylu życia, aktywnie dbając o potrzeby Klientów podczas podróży. To pierwszy pojazd elektryczny, który zapewni nowe wrażenia z jazdy, dzięki innowacyjnemu wykorzystaniu przestrzeni wnętrza i zaawansowanym technologiom – Thomas Schemera Wiceprezes Wykonawczy i Dyrektor ds. Marketingu Globalnego Hyundai

Zapowiedź nowej ery w projektowaniu pojazdów elektrycznych

Progresywny design modelu IONIQ 5 stanowi odejście od poprzednich standardów, odkrywając nową swobodę projektowania. Przywołuje śmiałą sylwetkę Hyundaia Pony, pierwszego samochodu produkowanego przez firmę Hyundai. IONIQ 5 symbolizuje 45-letnią obecność Hyundaia w życiu Klientów, i łączy przeszłość, teraźniejszość i przyszłość.

Unikalny wygląd zewnętrzny jest inspirowany profilem modelu Pony, który dostosowano do rozstawu osi wynoszącego 3 000 mm.

Po raz pierwszy w samochodzie Hyundai przednia maska zachodzi na błotniki, co minimalizuje odstępy między panelami, zapewniając optymalną aerodynamikę. Przedni zderzak przyciągająca wzrok kształtem litery V oraz charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej, które zapewniają niepowtarzalną sygnaturę świetlną. Małe, przypominające piksele światła zastosowano również z tyłu pojazdu.

Po bokach, automatycznie wysuwane klamki drzwi zapewniają gładki wygląd powierzchni i zwiększoną wydajność aerodynamiczną. Masywny słupek C, zainspirowany koncepcją samochodu elektrycznego Hyundaia 45, nadaje IONIQ-owi 5 imponującej prezencji, którą można łatwo rozpoznać z daleka.

Koła zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki dodatkowo nawiązują do motywu stylistycznego Parametrycznych Pikseli i są dostępne z dużymi 20-calowymi felgami. Są to największe obręcze, jakie kiedykolwiek zamontowano w elektrycznym Hyundaiu i dopełniają one doskonałych proporcji IONIQ-a 5.

Nowe doświadczenie mobilności dla następnego pokolenia – taka była misja od pierwszego dnia, w którym rozpoczęliśmy ten projekt. IONIQ 5 to nowa definicja ponadczasowości, nić łącząca naszą przeszłość z teraźniejszością i przyszłością – SangYup Lee Starszy Wiceprezes i Szef Hyundai Global Design Center

Motyw Living Space przewija się w całym wnętrzu. W szczególności przejawia się poprzez Universal Island, ruchomą konsolę środkową, która może cofnąć się nawet o 140 mm. Universal Island wraz z płaską podłogą, pod którą umieszczono akumulatory, pozwala na większą swobodę ruchu wewnątrz pojazdu.

IONIQ 5 został również wyposażony w elektronicznie sterowane przednie siedzenia. Fotele są odchylane pod optymalnym kątem, zapewniając pasażerowi poczucie nieważkości. Hyundai zmniejszył grubość przednich siedzeń o 30 procent, zapewniając więcej miejsca dla osób siedzących w drugim rzędzie.

Wiele elementów wnętrza – siedzenia, podsufitka, tapicerka drzwi, podłoga i podłokietnik –wykorzystuje ekologiczne materiały pozyskiwane w zrównoważony sposób, m. in. butelki PET z recyklingu, przędzę roślinną i z naturalnej wełny, skórę ekologiczną i bio farbę z ekstraktami roślinnymi.

Klienci mogą wybierać spośród dziewięciu kolorów nadwozia, w tym pięciu inspirowanych naturą, dostępnych wyłącznie dla IONIQ-a 5. Wnętrze ma trzy opcje kolorystyczne.

Gama napędów elektrycznych dla każdego

IONIQ 5 jest dostępny z szeregiem różnych napędów elektrycznych (PE), aby dopasować się do potrzeb każdego Klienta w zakresie mobilności, bez kompromisów w zakresie wydajności. Klienci mogą wybierać spośród dwóch opcji akumulatorów, 58 kWh lub 72,6 kWh oraz dwóch układów silników elektrycznych: podstawowego z silnikiem tylko z tyłu, albo opcjonalnego z silnikami z przodu i z tyłu. Wszystkie warianty zapewniają znakomity zasięg i osiągają prędkość maksymalną 185 km/h.

Na szczycie gamy silników elektrycznych znajduje się opcjonalny napęd na wszystkie koła (AWD) w połączeniu z akumulatorem o pojemności 72,6 kWh, zapewniający łączną moc wyjściową 225 kWh i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sekundy.

Dla wersji z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 72,6 kWh zasięg IONIQ-a 5 na jednym ładowaniu wyniesie około 470–480 km, zgodnie z cyklem WLTP.

Ultraszybkie ładowanie akumulatora wraz z innowacyjną funkcją Vehicle-to-Load (V2L)

Platforma E-GMP może obsługiwać zarówno infrastrukturę ładowania 400 V, jak i 800 V. Platforma oferuje standardowo możliwość ładowania 800 V wraz z ładowaniem 400 V bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Jest to pierwsza na świecie opatentowana technologia, która wykorzystuje silnik i falownik w celu zwiększenia napięcia z 400 V do 800 V, by zapewnić stabilną zgodność ładowania.

Dzięki ładowarce 350 kW IONIQ 5 może być naładowany od 10 procent do 80 procent w zaledwie 18 minut. Wystarczy pięć minut ładowania, aby uzupełnić energię wystarczającą na przejechania 100 km.

IONIQ 5 wspiera również aktywny tryb życia w zakresie mobilności elektrycznej, dzięki innowacyjnej funkcji V2L, która umożliwia Klientom swobodne używanie lub ładowanie dowolnych urządzeń elektrycznych, takich jak rowery elektryczne, skutery lub sprzęt kempingowy – w ruchu lub stacjonarnie.

Funkcja V2L może dostarczyć do 3,6 kW mocy. Port V2L znajduje się pod siedzeniami w drugim rzędzie i można go używać, gdy pojazd jest włączony. Drugi port V2L znajduje się przy porcie ładowania na zewnątrz pojazdu. Za pomocą konwertera Klienci mogą ładować sprzęt elektryczny dużej mocy. Port zewnętrzny zapewnia zasilanie nawet wtedy, gdy pojazd jest wyłączony.

Innowacyjna łączność i pomoc kierowcy dla bezpieczeństwa i wygody

IONIQ 5 bezproblemowo integruje zaawansowane technologie, zapewniając ulepszone cyfrowe wrażenia użytkownika. Szeroki, konfigurowalny, podwójny kokpit zawiera 12-calowy, w pełni dotykowy ekran informacyjno-rozrywkowy oraz 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników.

Po raz pierwszy w Hyundaiu, w IONIQ-u 5 znalazł się wyświetlacz Head-Up w rzeczywistości rozszerzonej (AR HUD), który właściciwie zmienia przednią szybę w ekran wyświetlacza.

IONIQ 5 został również wyposażony w Hyundai SmartSense, pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, zapewniający najwyższy poziom bezpieczeństwa i wygody w drodze. IONIQ 5 to pierwszy model Hyundaia, który oferuje asystenta jazdy autostradowej – poziom 2 (HDA 2). Inne systemy wspomagające jazdę obejmują asystenta unikania kolizji czołowych (FCA), asystenta monitorowania martwego pola (BCA), inteligentnego asystenta ograniczenia prędkości (ISLA), system monitorowania uwagi kierowcy (DAW), asystenta świateł drogowych (HBA) i nie tylko.

IONIQ 5 będzie dostępny w wybranych regionach od pierwszej połowy 2021 roku.

Progresywny język designu IONIQ 5 czerpał inspirację z elektrycznego samochodu koncepcyjnego Hyundai 45, który zadebiutowała podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w 2019 roku w Niemczech. Hyundai 45 miał nadwozie w stylu monocoque i futurystyczne wnętrze, zaprojektowane z myślą o elektryfikacji i autonomicznych technologiach.

IONIQ 5 czerpie z niego inspiracje, ale idzie o krok dalej w stronę przyszłej mobilności elektrycznej, zaawansowanej technologicznie, przyjaznej dla środowiska i dostosowanej do potrzeb dzisiejszych Klientów.

Wyjątkowe proporcje i najdłuższy rozstaw osi w segmencie

Unikalny wygląd zewnętrzny IONIQ-a 5 charakteryzuje się czystymi i ostrymi liniami, tworzącymi elegancki i wyrafinowany wygląd. Precyzyjnie wymodelowane powierzchnie i kształty BEV nadają mu kanciastego, niemal geometrycznego wygląd. Ponadto projektanci Hyundaia zastosowali najnowocześniejsze światła Parametric Pixel z przodu i z tyłu. Ten wyjątkowy element projektu ma zostać zastosowany także w kolejnych modelach submarki IONIQ.

IONIQ 5 posiada niepowtarzalne proporcje i krótkie zwisy, dzięki wydłużonemu rozstawowi osi. Mierzący 4 635 mm długości, 1 890 mm szerokości i 1 605 mm wysokości przy rozstawie osi 3 000 mm IONIQ 5, oferuje przestrzeń podobną do segmentu D w SUV-ie średniej wielkości.

Klienci mogą wybierać spośród dziewięciu kolorów nadwozia, w tym pięciu inspirowanych naturą, nowych odcieni dostępnych wyłącznie dla tego modelu. Obejmują one dwie opcje z matowym wykończeniem: Gravity Gold Matte i Shooting-Star Grey Matte, a także Digital Teal-Green Pearl, Mystic Olive-Green Pearl i Lucid Blue Pearl. Inne dostępne kolory nadwozia to Atlas White, Galactic Grey Metallic, Cyber ​​Grey Metallic i Phantom Black Pearl.

Przestronne, konfigurowalne wnętrze to dom z dala od domu

IONIQ 5 wyróżnia się spośród innych średniej wielkości SUV-ów, zwłaszcza tych z silnikami spalinowymi, ponieważ platforma E-GMP umożliwia zastosowanie płaskiej podłogi, pod którą przechowywane są akumulatory. Umożliwiło to innowacyjny wystrój wnętrza i dodatkową przestrzeń na nogi.

Rozstaw osi IONIQ 5 wynoszący 3 000 mm, który jest o 100 mm dłuższy niż we flagowym SUV-ie Hyundaia Palisade, zapewnia przestronność dużego samochodu osobowego w średniej wielkości SUV-ie.

Universal Island z ruchomą konsolą uzupełnia prostą deskę rozdzielczą z dźwignią zmiany biegów umieszczoną przy kierownicy. Przesuwana konsola pozwala pasażerom nie tylko cieszyć się większą elastycznością, ale także swobodnie wchodzić i wychodzić z kabiny po obu stronach, gdy zaparkują w wąskim miejscu. Pasażerowie w drugim rzędzie mogą również korzystać z funkcji konsoli środkowej, takich jak uchwyty na kubki, szybka, bezprzewodowa ładowarka do telefonu o mocy 15 W czy porty USB. Universal Island na nowo definiuje konsolę środkową, oferując większą funkcjonalność niż statyczny schowek.

Dach panoramiczny zapewnia większe poczucie otwartości, ponieważ składa się z jednego dużego szklanego panelu bez żadnych materiałów podporowych.

IONIQ 5 zapewnia 531 litrów przestrzeni bagażowej, która zwiększa się do prawie 1 600 litrów, gdy siedzenia w drugim rzędzie są całkowicie złożone. Siedzenia w drugim rzędzie można przesunąć do przodu o 135 mm, a także złożyć oparcia dzielone w stosunku 6:4. Ponadto Klienci mogą cieszyć się dodatkową przestrzenią bagażową, dzięki przedniemu bagażnikowi o pojemności do 57 litrów, co jest szczególnie przydatne podczas dłuższych podróży, gdy przewożony jest dodatkowy bagaż.

System informacyjno-rozrywkowy IONIQ 5 jest pierwszym, który stosuje nowy motyw interfejsu o nazwie Jong-e. Umożliwia on różne ustawienia nastroju wnętrza. Jong-e w języku koreańskim oznacza „papier”.

W miesiącach zimowych ciepło zapewnią podgrzewana kierownica i podgrzewane przednie fotele.

Klienci mogą wybierać spośród trzech opcji kolorystycznych wnętrza – bazowych Obsidian Black i Dark Pebble Grey / Dove Grey lub opcjonalnej Dark Teal / Dove Grey.

Zrównoważone, przyjazne dla środowiska funkcje

Demonstracja odpowiedzialności za środowisko, nie kończy się na elektryfikacji. Zrównoważony rozwój jest w centrum wizji marki IONIQ, którą można znaleźć w przyjaznych dla środowiska materiałach i kolorach inspirowanych naturą.

Wiele elementów wnętrza – siedzenia, podsufitka, tapicerka drzwi, podłoga i podłokietnik – wykorzystuje ekologiczne materiały pozyskiwane w sposób zrównoważony, m. in. PET z recyklingu, przędze roślinne (bio PET) i z naturalnej wełny, skórę ekologiczną, bio farbę z ekstraktami roślinnymi.

IONIQ 5 może być również wyposażony w ekologiczny dach słoneczny, który wspiera źródło energii elektrycznej pojazdu poprzez zbieranie energii i przesyłanie jej do akumulatora, poprawiając wydajność. Dach solarny może zapobiec rozładowaniu akumulatora, zapewniając jednocześnie dodatkowy zasięg jazdy.

Osiągi

IONIQ 5 jest dostępny z szeregiem różnych napędów elektrycznych, tak aby dopasować się do potrzeb każdego Klienta, bez kompromisów w zakresie wydajności.

Na szczycie gamy silników elektrycznych znajduje się opcjonalny napęd na wszystkie koła (AWD) w połączeniu z akumulatorem o pojemności 72,6 kWh, zapewniający łączną moc wyjściową 225 kWh i moment obrotowy 605 Nm. Ten wariant może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sekundy. Wersja z AWD z akumulatorem 58 kWh może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 6,1 sekundy.

Wariant jednosilnikowy o mocy 125 kW oferuje moment obrotowy 350 Nm i napęd na dwa koła (2WD). Z akumulatorem 72,6 kWh może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 7,4 sekundy. W połączeniu z akumulatorem 58 kWh przyspiesza od 0 km/h do 100 km/h w 8,5 sekundy.

Ponadto IONIQ 5 może holować przyczepy o masie do 1 600 kg.

Łączność zapewniająca najwyższy komfort
Hyundai oferuje najnowszą wersję swoich ulepszonych usług łączności Bluelink, które zapewniają szereg nowych funkcji i pozwalają Klientom sterować samochodem za pomocą smartfona lub głosu, aby uczynić jazdę wygodniejszą i przyjemniejszą. Nowe funkcje Bluelink obejmują informacje o ruchu drogowym, nawigację po zaparkowaniu i nową funkcję profilu użytkownika.

Aplikacja Bluelink wyświetla zasięg pojazdu, stan baterii i czas ładowania, gdy jest podłączony do publicznych lub prywatnych punktów ładowania. Klienci mogą uzyskać dostęp do zaawansowanego systemu zarządzania baterią, aby wybrać czas ładowania, który najlepiej pasuje do ich harmonogramu lub budżetu.

Dzięki nowej, opartej na chmurze funkcji Connected Routing, trasy przejazdów są obliczane na wydajnym serwerze w środowisku chmury Bluelink. Zapewnia to dokładniejsze prognozowanie ruchu, dokładniejsze czasy przyjazdu i bardziej niezawodne przeliczanie tras. Baza danych została powiększona, aby pokazać więcej stacji ładowania na mapie, dostępność i szacowany czas ładowania. Klikając ikonkę stacji na mapie, użytkownicy mogą sprawdzić, czy dostępne jest ładowanie prądem przemiennym, stałym lub o dużej mocy.

Inne funkcje Bluelink obejmują:

Zdalne zarządzanie profilami, które przechowuje wybrane ustawienia pojazdu w chmurze Bluelink, z możliwością zdalnej aktualizacji i powrotu do pojazdu, dostosowane do preferencji kierowcy, takich jak indywidualne ustawienia fotela
Powiadomienia o stanie pojazdu informują Klientów, czy pojazd został pozostawiony z otwartymi drzwiami lub otwartymi oknami
Dzięki funkcji zdalnego ładowania kierowcy modelu IONIQ 5 mogą rozpocząć i zakończyć ładowanie za pomocą jednego przycisku w aplikacji na smartfona. Podczas chłodniejszych miesięcy zdalne sterowanie klimatyzacją pozwala użytkownikom zaplanować ogrzewanie IONIQ-a 5. Nie tylko zapewnia to komfort pasażerom podczas jazdy, ale także oszczędza energię akumulatora, która w innym przypadku byłaby potrzebna do ogrzania pojazdu na drodze.

System dynamicznego rozpoznawania głosu IONIQ 5 akceptuje proste polecenia głosowe, aby wygodnie sterować klimatyzacją w kabinie, radiem, otwieraniem i zamykaniem klapy, podgrzewaną kierownicą, podgrzewanymi i wentylowanymi fotelami oraz innymi funkcjami. System może również pomagać w aktualizowaniu różnych punktów zainteresowania (POI) i aktualizacji stanu pogody.

IONIQ 5 posiada również wysokiej jakości system nagłośnienia Bose. Osiem głośników, w tym subwoofer, jest strategicznie rozmieszczonych w całym pojeździe, zapewniając wysokiej jakości wrażenia dźwiękowe.

Wyświetlacz Head-Up z technologią AR

Po raz pierwszy w Hyundaiu, IONIQ-a 5 wyposażono w wyświetlacz Head-Up z rozszerzoną rzeczywistością (AR HUD), który właściwie zmienia przednią szybę w ekran wyświetlacza. Kierowcy mogą korzystać z technologii AR, aby wyświetlać istotne informacje na linii wzroku przed przednią szybę. Dzięki temu kierowcy mogą szybko przetwarzać informacje, jednocześnie skupiając uwagę na drodze.

System wspomagania kierowcy zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa i wygody
Asystent jazdy autostradowej – poziomu 2 (HDA 2) sprawia, że ​​jazda po autostradzie jest wygodniejsza. Korzystając z kamery widoku z przodu, czujników radarowych i danych nawigacyjnych, HDA 2 kontroluje prędkość pojazdu i podąża, utrzymując pojazd centralnie na pasie ruchu. Może również pomóc kierowcy przy zmianie pasa ruchu.

Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) może wykryć pojazd, pieszego lub rowerzystę i może pomóc w uniknięciu kolizji z którymkolwiek z nich. FCA z funkcją skrętu na skrzyżowaniach aktywuje hamulce, jeśli wykryje nadjeżdżający ruch, gdy kierowca skręca w lewo na skrzyżowaniu. FCA z funkcją Junction Crossing wykrywa pojazdy zbliżające się z boku, gdy kierowca jedzie prosto przez skrzyżowanie.

Inne funkcje półautonomicznej jazdy obejmują inteligentny asystent ograniczenia prędkości (ISLA), który dostosowuje prędkość pojazdu do ograniczenia prędkości, oraz asystent świateł drogowych (HBA), który automatycznie włącza i wyłącza światła drogowe, aby uniknąć oślepiania nadjeżdżających kierowców.

IONIQ 5 ma kilka funkcji związanych z uwagą kierowcy, aby zapewnić bezpieczeństwo przez cały czas, wykrywając, czy kierowca jest senny lub rozproszony. System monitorowania uwagi kierowcy (DAW) wyświetla poziom uwagi kierowcy i zapewnia ostrzeżenie w przypadku wykrycia oznak nieuwagi kierowcy. DAW emituje także ostrzeżenie, jeśli pojazd pozostaje zatrzymany przez dłuższy czas (np. na światłach), a kierowca nie reaguje wystarczająco szybko, gdy pojazd z przodu rusza.

Kilka funkcji współpracuje, aby pomóc uniknąć kolizji w różnych sytuacjach drogowych. Asystent monitorowania martwego pola (BCA) pomaga uniknąć kolizji z tyłu pojazdu, wykorzystując radar do wykrywania innych pojazdów i hamowania. BCA jest szczególnie przydatne w sytuacjach takich jak zmiana pasów lub wyjeżdżanie z miejsca parkingowego. System wyświetlania obrazu z martwego pola (BVM), wykorzystuje kamerę do wyświetlania widoku kierowcy z lewej i prawej strony pojazdu na ekranie zestawu wskaźników, jeśli kierowca zasygnalizuje zmianę pasa.

IONIQ 5 zapewnia również bezpieczeństwo pasażerom na tylnym siedzeniu dzięki asystentowi bezpiecznego wyjścia (SEA), który pozostawia tylne drzwi zamknięte, gdy nadjeżdżają pojazdy.

Różnorodne funkcje wspomagania parkowania sprawiają, że parkowanie w różnych okolicznościach jest łatwiejsze niż dotychczas. System zdalnego parkowania (RSPA) umożliwia kierowcy zdalne zaparkowanie lub wyjechanie z miejsca parkingowego z zewnątrz pojazdu. Ta funkcja działa zarówno w przypadku parkowania równoległego, jak i prostopadłego i można ją aktywować za pomocą przycisku na inteligentnym kluczyku.

System kamer przestrzennych (SVM) wykorzystuje szereg strategicznie rozmieszczonych kamer, aby zapewnić kierowcy 360-stopniowy widok obszaru otaczającego pojazd, ułatwiając parkowanie w ciasnych miejscach. Asystent unikania kolizji podczas parkowania podczas cofania (PCA) pomaga uniknąć kolizji podczas cofania. W przypadku wykrycia przeszkody przez kamerę cofania lub tylne czujniki ultradźwiękowe, PCA wyświetli ostrzeżenie i, jeśli to konieczne, włączy hamulce. Podobnie, asystent unikania kolizji na skrzyżowaniach z tyłu (RCCA) może wyświetlać i wydawać ostrzeżenia lub włączać hamulce, gdy samochód zbliża się z lewej lub prawej strony, a kierowca się nie zatrzymuje.

Reklama