Kia rozpoczęła produkcję nowego Sorento w wersji hybrydowej. To pierwszy zelektryfikowany układ napędowy, który debiutuje we flagowym SUV-ie marki Kia oferowanym na całym świecie. Sorento czwartej generacji, wytwarzane z zachowaniem najwyższych standardów jakościowych, jest produkowane w zakładach w Hwasung w Korei. Na tej samej linii produkcyjnej powstają jego wszystkie warianty – benzynowy, z silnikiem Diesla i hybrydowy. Pierwsze egzemplarze Sorento w wersji hybrydowej dotrą do Polski już we wrześniu.
Pierwsze hybrydowe Sorento przeznaczone na rynek europejski zaczęły zjeżdżać z linii produkcyjnej w Korei. Produkcja Sorento Hybrid rozpocznie się wkrótce również w Ameryce Północnej, w fabryce marki Kia w West Point, w stanie Georgia w USA. W ciągu minionych 5 lat Sorento trzeciej generacji, produkowane na tych samych liniach produkcyjnych, zdobyło kilka nagród za jakość wykonania. Nowy model powstaje z wykorzystaniem tych samych wysokich standardów produkcji oraz takiej samej kontroli jakości.
Od blisko dwóch dekad Sorento stanowi podstawę globalnej oferty marki Kia. Od czasu premiery Sorento w 2002 roku Kia sprzedała na świecie ponad trzy miliony egzemplarzy tego modelu. Sprzedaż Sorento czwartej generacji w Europie rozpocznie się w trzecim kwartale 2020 roku. Do końca roku flagowy SUV marki Kia będzie oferowany na większości rynków.
W 2021 roku, nowe Sorento po raz pierwszy będzie również dostępne w wersji hybrydowej typu plug-in. Produkcja Sorento Plug-in Hybrid ruszy w Hwasung w czwartym kwartale tego roku.
Nowe Sorento jest pierwszym modelem skonstruowanym na nowej platformie, przeznaczonej do produkcji średniej wielkości SUV-ów nowej generacji marki Kia. W połączeniu z większym nadwoziem, które zapewnia większą zarówno kabinę, jak i bagażnik, nowa platforma sprawia, że Sorento jest jednym z najbardziej wszechstronnych i przestronnych SUV-ów z trzema rzędami foteli. Ponadto, innowacyjna konstrukcja platformy umożliwia zastosowanie zelektryfikowanych układów napędowych z wykorzystaniem silników z rodziny Smartstream, co przekłada się na oszczędność paliwa, niższą emisję spalin i wyższą sprawność Sorento niż kiedykolwiek wcześniej.
Nowy zelektryfikowany układ napędowy Sorento Hybrid łączy 1,6-litrowy silnik T-GDi z rodziny Smartstream (turbodoładowany, z bezpośrednim wtryskiem benzyny) z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności energetycznej, wynoszącej 1,49 kWh i silnikiem elektrycznym o mocy 44,2 kW (60 KM). Dzięki temu, że akumulator znajduje się pod podłogą, przestronność kabiny i wielkość bagażnika w Sorento Hybrid są niemal identyczne, jak w Sorento napędzanym wyłącznie silnikiem spalinowym.
Maksymalna moc hybrydowego układu napędowego wynosi 230 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm, co zapewnia świetne osiągi przy bardzo niskim zapotrzebowaniu na paliwo i niskiej emisji dwutlenku węgla. Moment obrotowy jest przekazywany przez sześciobiegową przekładnię automatyczną i za pośrednictwem urządzenia elektrycznego zamontowanego w skrzyni biegów, co umożliwia jednoczesne przenoszenie maksymalnego momentu obrotowego silników spalinowego i elektrycznego przy minimalnych stratach energii. Dzięki temu reakcja na przyspieszenie od dowolnej prędkości jest natychmiastowa, z bezpośrednim dostępem do energii zgromadzonej w akumulatorze przy wyższych prędkościach.