Zgodnie z oczekiwaniami czasowe zamknięcie punktów sprzedaży detalicznej na całym świecie wpłynęło na wyniki sprzedaży BMW Group w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku. W pierwszym półroczu firma dostarczyła klientom na całym świecie łącznie 962 575 (-23,0%) samochodów klasy premium BMW, MINI i Rolls-Royce.
„Uważnie śledzimy rozwój globalnego popytu i na bieżąco planujemy różne scenariusze, aby szybko reagować na sytuację w poszczególnych regionach świata, które wychodzą z pandemii koronawirusa w różnym tempie,” stwierdził Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klientów, marki i sprzedaż. „Obserwujemy pozytywny trend w Chinach, gdzie sprzedaż pojazdów BMW Group w drugim kwartale była znów wyższa niż w roku poprzednim,” podkreślił Nota. „Popyt na nasze pojazdy zelektryfikowane w pierwszej połowie roku także przewyższył trend rynkowy. Szeroka gama modeli hybrydowych typu plug-in oraz nowe całkowicie elektryczne MINI cieszą się dużą popularnością wśród naszych klientów,” dodał.
Dostawy pojazdów w pierwszej połowie roku według marek
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku dostarczono łącznie 842 153 (‑21,7%) pojazdów marki BMW. W tym samym okresie sprzedano 118 862 (-31,1%) egzemplarzy pojazdów marki MINI.
W pierwszym półroczu do rąk klientów trafiło łącznie 61 652 (+ 3,4%) zelektryfikowanych pojazdów marek BMW i MINI.
W Rolls-Royce Motor Cars odnotowano sprzedaż w wysokości 1560 (-37,6%) pojazdów w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku.
Od stycznia do czerwca sprzedano również łącznie 76 707 (-17,7%) motocykli.
Strategiczne decyzje dotyczące przyszłej oferty modeli przynoszą pozytywne efekty
W BMW Group wcześnie przystąpiono do systematycznej elektryfikacji portfolio pojazdów. BMW Group oferuje modele hybrydowe typu plug-in we wszystkich segmentach pojazdów i jest liderem nie tylko na rynku niemieckim, ale na całym świecie. W tym kontekście firma popiera rządowy pakiet dopłat i liczy na korzyści zwłaszcza z pakietu zachęt do kupna samochodów elektrycznych jako bodźca sprzedażowego. Za kilka miesięcy rozpocznie się produkcja całkowicie elektrycznego BMW iX3. W przyszłym roku w ramach konsekwentnej elektryfikacji linii modeli wprowadzone zostaną całkowicie elektryczne modele BMW i4 i BMW iNEXT. BMW Group planuje mieć na drogach aż 25 modeli zelektryfikowanych (w tym ponad połowę modeli całkowicie elektrycznych) do 2023 roku.
Jednocześnie firma kontynuuje odświeżanie palety modeli konwencjonalnych. Pod koniec maja zaprezentowano nową generację sportowego dwudrzwiowego BMW serii 4 Coupé w segmencie średniej klasy premium. Od czerwca na rynku dostępne jest także nowe BMW serii 5. W pojeździe wprowadzono liczne innowacje stylistyczne i technologiczne, które determinują wiodącą pozycję tego pojazdu w segmencie wyższej klasy premium. THE 5 obejmuje największy wybór hybryd typu plug-in w portfolio BMW – aż pięć wariantów modeli.
Pozytywne wyniki sprzedaży odnotowano także w nowym asortymencie pojazdów zelektryfikowanych marki MINI. W pierwszej połowie bieżącego roku sprzedano łącznie 8587 egzemplarzy (+ 4,1%) hybrydowego modelu typu plug-in MINI Cooper SE Countryman ALL4 * i całkowicie elektrycznego modelu MINI Cooper SE*.
Sprzedaż BMW i MINI w kluczowych regionach świata
Niemcy
Na rynku krajowym BMW Group odnotowano pozytywny trend pod względem nowych zamówień (szczególnie w kategorii pojazdów zelektryfikowanych) w BMW, a zwłaszcza w MINI. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku sprzedano łącznie 116 255 pojazdów marek BMW i MINI (-29,1%); przy czym 10,8% stanowiły pojazdy zelektryfikowane.
Europa
Na rynku europejskim w okresie od stycznia do czerwca bieżącego roku dostarczono klientom 372 428 (-32,3%) pojazdów marek BMW i MINI. Przy 40 734 sprzedanych pojazdach typu BEV i PHEV odsetek pojazdów zelektryfikowanych w sprzedaży wyniósł 10,9%. Z bardzo nielicznymi wyjątkami wszystkie punkty sprzedaży detalicznej w tym regionie zostały ponownie otwarte przed końcem pierwszego półrocza.
Ameryka Północna
Sytuacja rynkowa w USA jest zróżnicowana w zależności od stanu. Do połowy czerwca ponownie otwarto wszystkie punkty sprzedaży, które były zamknięte od początku marca. W pierwszym półroczu klientom dostarczono łącznie 133 844 pojazdy (-30,6%), w tym 121 657 (-29,6%) pojazdów marki BMW.
Chiny
W Chinach w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku sprzedano 329 069 pojazdów (-6,0%). Sprzedaż w drugim kwartale była już o 17,1% wyższa w ujęciu rok do roku. Dane te oznaczają kontynuację pozytywnego trendu wskazującego na ożywienie na tym rynku od marca.